måndag 4 april 2011

Solsken

Sitter och tittar olika boenden här i gävle. Vill så gärna flytta ner på marken. Vill ha en uteplats och helst av allt lite gräsmatta som hundarna kan springa på. Jag saknar att bara kunna öppna dörren åt dem direkt när vi vaknar på morgonen, så är det inte samma panik att komma ut på första promenaden. Jag saknar att kunna ha lite yta ute, där man i alla fall kan sitta med några vänner och grilla på sommaren och kunna ha lite fint med blommor och lyktor. Jag saknar att pyssla ute! Det är lite instängt och tråkigt att bo på höjden, dessutom så älskar ju hundarna att kunna ligga ute och sola på våren och sommaren.
Men i centrala gävle är det dåligt med lägenheter på botten med uteplats, då måste man få tag i ett radhus. Lite i utkanten finns det mer. Självklart vill vi ju helst av allt ha ett radhus eller ett litet hus, men vilka hemska priser...och är det ett skapligt pris så får man ett ruckel eller så blir det budgivningar. Så hitta det perfekta huset för oss kan dröja länge, så tills vidare får vi nöja oss med något annat. Just nu är nästan vad som helst på marken taget. Känner mig desperat nu när solen tittar fram...
Jag tog med mig hundarna idag och åkte hem till mormor och morfar. Dom har ett mindre radhus där dom byggt en inglasad alltan och har några kvadrat gräsmatta där hundarna kan springa och busa. Vi tog en fika på altanen och solen värmde så skönt! Det skulle vara mysigt att ha något liknande. En alldeles lagom krävande trädgård, men ändå lite yta för oss och några vänner...och hundarna kan mysa omkring bäst dom vill.


Snart är det sommar igen. Havet ute i Harkskär förra sommren.

1 kommentar:

Diva´s svartvita kennel sa...

Vet inte varför hon dröjer? Hon vill väl plåga mig in i det sista, för tjurigare tik får man leta efter. Har hon bestämt sig för nåt så är det bara så;-)
Idag är det dygn 63 efter sista parningen. Hon blev parad 4 ggr.
Kram Sussi