tisdag 11 januari 2011

Bad day

Haft en riktigt dålig start på dagen, måndagar som kan vara nog så jobbiga ändå. Vandrat omkring som ett åskmoln innan jag kom på rätt sida.
Innan denna dag var över så har jag trots det fått en del vettiga saker gjorda och så har vi hämtat hem Alva igen. Alla hundarna har varit utspridda senaste veckorna pga våra sjukdomar och tikarnas löp.
Nu är det bara tikarna hemma och ni som har tikar själv vet ju som bekant hur "puckade" dom blir tillsammans. Rider på varann och beter sig som slampor! Knäppisar...
Hoppas att det går över snart så vi får hem grabbarna också, så vi blir full styrka igen. 

Pepsi, en av de mysigaste hundar jag träffat kan jag tala om, efter att ha haft honom hos oss några dagar och fått lärt känna honom riktigt. Jätte trevlig och gosig, han och Nova påminner väldigt mycket om varann i temprament. Dessvärre fick de inte till någon riktig parning, så vi får se om det blir några valpar. Jag är lite kluven över Novas löp. Dom känns lite halvdana. Är så besviken över att det inte gick. Det kan inte finnas någon mening med att det inte ska bli någon parning.

Inga kommentarer: