onsdag 16 februari 2011

Frustrerad

För att kunna tänka klart, ta rätt beslut och ladda batterierna så är det viktigt att ta sig bort från vardagen en stund. Få miljöombyte och distans. För att sedan kunna ta nya tag och orka med vardagen igen med nya krafter.
Att bara få slippa alla måsten en stund. För mig är det jätte viktigt och alla förtjänar lite ledighet och distans från sin vardag. Oavsett om man är en hårt arbetande egen företagare, föräldraledig, sjukskriven, arbetslös eller student.

Vi känner just nu att lite semester vore väl behövligt av olika anledningar. Besvikelsen över läget i Egypten är stor, då vi var inställda på just Egypten. Värmen finns, det går att bada, vi ville snorkla, sola och äta. Bara må bra. Det är billigt att leva där och priserna på all inclusive resorna var inte alls så dyra. Nu har det lugnat ner sig, men frågan är när resebolagen kommer börja flyga ner resenärer igen. Det pratas om till påsk... Kan samtidigt inte låta bli att tänka på alla stackars människor som livnär sig på turismen och nu är det så gott som öde.

På nyheterna pratas det om kylan, det gör ju inte längtan mildare...

Jag känner värken i kroppen komma krypandes. Det blev ett akut besök till min kiropraktor denna onsdagsmorgon. Borde ha gjort det för längesen...men inte det roligaste att lägga pengarna på. Dock underbart efteråt. Så nu kommer det antagligen kännas som en skaplig träningsvärk imorgon när jag vaknar. Var mycket han fick loss...Hur som helst...värkande kropp och ett trött huvud. Dags att sova. Imorgon ringer klockan tidigt.


Så vackert att det får mina ögon att blöda. Krabi i Thailand.

2 kommentarer:

JOHANNA ARREMAN sa...

Såg din kommentar i Stinalee's bikt och ville bara säga att du skrev exakt likadant som jag känner just nu. Så du är inte ensam :)

Unknown sa...

Tänkte bara tipsa om att du kan vara med och tävla om ett fint tandsmycke i 28k guld i min blogg nu:)
kram Joanna