måndag 31 oktober 2011

Återigen måndag. Helgerna går alldeles för fort och vi hinner inte med att göra allt vi skulle vilja göra. Tomas han i alla fall börja riva ner den gamla tapeten i sovrummet och det visade sig att det var minst 5 lager till med gamla tapeter under. Under tiden han roade sig med sovrummet så spenderade jag lördagen på högskolan för att skriva högeskoleprovet. Hoppas att vi får sovrummet klart till nästa helg.

Idag vet jag inte riktigt i vilken ände jag ska börja. Har skolarbete som ska göras (inget höstlov här inte), jag behöver åka och köpa nya nagelprodukter för att kunna göra lite naglar i veckan och det ska rivas mer tapet på sista väggen i sovrummet, plus lite annat smått och gott. Men allt behöver inte göras idag såklart, även om jag skulle vilja för att få resten av veckan ledig!


Trots att det finns lite viktigare saker att lägga tid och energi på så har jag vårt gamla skafferi i köket i tankarna. Jag vet inte om det varit ett skafferi från början, det liknar mer ett gammalt städskåp, men har god potential till att förvandlas till ett fint, gammalt och lantligt skafferi. Det enda som saknas är några hyllor och vit färg, sen behöver inte våra stora tallrikar dela skåp med mjöl, socker och annat i samma kategori. Jag tycker om när det är organiserat och allt har sin plats.

Inga kommentarer: