lördag 17 juli 2010

lördag

Tog med oss hundarna och åkte till stugan igår efter att Tomas jobbat hela dagen och själv hade jag legat på bryggan i harkskär hela dagen med Amalia.
Startade grillen och slängde ihop en potatisgratäng. Fick sällskap av ett par vänner. Hade det mysigt i myggvimlet. Grabbarna tog ett kvällsdopp.
Gick inte så bra att sova sen. Mycket tankar och grubbel... Försöker ofta ta till mig tipset mamma gett mig: Tänk att du går tex efter en stig som leder till en fin plats, där slår du dig ner i lugn och ro.
Du samlar på dig allt negativt du bär på, allt som tynger dig, oroar och som ger dig ångest. Du tar upp en ballong och i den blåser du allt det dåliga, knyter ihop ballongen och släpper iväg den.
Borta...

Trots värme har jag tvättat bilen och städat den. Nu vilar vi upp oss inför mammas grillfest ikväll.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

Lia sa...

Det behövs bra med övning för att verkligen kunna genomföra din mammas ord. Skit svårt om du frågar mig. Men övning ger färdighet!

Kram Lia

Emelie sa...

Hej!
Jättekul att få en kommentar av dig! Tack för gratulation, visst har jag allt en liten bebbe i magen. :) Jätteroligt!
Hoppas allt är bra med dig, nu ska jag kika in här titt som tätt med. Ha det super!
Många kramar Emelie