tisdag 6 juli 2010

Skallebank

Tisdagen började bra, men som sedan blev dålig och sen bra igen!
Promenerade en timme med Amalia. Det regnade lite smått, men det gjorde ingenting. Varmt och skönt ändå. Hälsade på Alva som är på "semester" (löp) hos mormor och morfar. Passade på att städa bilen. Hon tittade frågade på mig med huvudet på sned när jag skulle åka igen. Jobbigt! Hur förklarar man för en hund liksom? Men hon gick nog in igen, fick en tröstkaka av mormor och glömde allt - förhoppningsvis....

Åkte hem, ringde massa samtal och skickade några mail. Några bra besked, några dåliga. Humöret sjönk. Lusten att bara ge upp drömmen. Men det går nog vägen ändå. Jag har bestämt mig för det här och har jag bestämt mig...då är det så.
Imorgon är en ny dag.

Fick årets huvudvärk och somnade på soffan. Blev väckt av telefonen. Älsklingen var hungrig och på väg hem från jobbet. Tacos fick det bli. Världens godaste snabbmat?

Nu är det tydligen fotboll på tv.......

1 kommentar:

Diva´s svartvita kennel sa...

Spännande med valpar efter Nova! Har du kommit på nåt kennelnamn som passar? Vad är det för spännande du håller på med? Blir nyfiken;)