torsdag 21 oktober 2010

Kennel Willewalle`s

Har varit härligt att vara ute i det fina vädret idag. Började dagen med en härligt morgonpromenad med hundarna. Sen tog vi bilen och uträttade lite ärenden. Åkte genom byarna och Maradona hade jäääätte många hästar att skälla ut genom bilrutan. Jäklar vad förbannad han var, Alva hakade på i skällandet också, men hon ser inte ens ut så hon fattade inte ens vad det handlade om.

Vi fick kennelnamnet godkänt idag, så nu heter vi kennel Willewalle`s. Om ni undrar vad jag fått det ifrån så kommer det från min första chihuahua Wille. Jag tror det var mamma som började kalla honom Willewalle och sen dess har jag tänkt att det ska bli namnet på min kennel. Döpt efter min första chihuahua. En legend om man frågar dom som kände den jycken... Stelbent, knotig, backade in i varje rum, halvt döv, halvt blind och gick alltid sin egen väg. Ville han inte lyssna så spelade han lite extra döv och blind. Men vi köpte ju i och för sig honom på rea, haha!

Nu har vi en ny "Wille" här hemma. Hunden som ingen ens ville ha! Skyll er själv ni som tackade nej. Härligare hund finns inte!

R.I.P Wille 1993-08-18 2007-06-21
Bild tagen hemma hos Lia, där fick man alltid kakor.
Ser ni att han hade lite uppåt nos. Det fick han efter att ha åkt på rejält med stryk av en Leonberger. Hans eget fel. Retat gallfeber på den stora hunden i år, sen tröttnade han och gav igen. Några brutna revben, näsben, några tänder flög osv..Tror ni han lärde sig en läxa? Nope.

2 kommentarer:

Diva´s svartvita kennel sa...

Grattis till kennelnamnet! Diva är dräktig nu, imorgon är hon 6 v på väg o jättetjock. hon har gått upp 500g redan. Nu är det en riktigt spännande höst. Lycka till med naglar o kennel i framtiden.
Kram Sussi

Lia sa...

Hahaha! Älskar Wille! Alltid!