fredag 30 december 2011

Gott nytt och tänk på djuren

Började dagen med ett väldigt efterlängtat frisörbesök, som jag visserligen bokade i sista sekunden. Jag stod i badrummet och såg håret i spegeln och kände att näe nu drar jag inte ut på det längre. Så idag kapade vi minst 10 cm slitet hår. Jag som dessutom plattar mitt hår ett par gånger i veckan sliter nog lite extra på håret. Men det tänker jag aldrig sluta med, jag avskyr mitt vågiga/lockiga hår. Frissan rekommenderade deras värmeskydd, så jag investerade i det på en gång. En ny tjej fick klippa mig, då min bästa frisör Sofie är så fullbokad och halvt mammaledig. Men jag är så nöjd!

Imorgon blir det tre rätters middag med goda vänner och alla våra hundar hemma hos oss. Nova hämtade svärföräldrarna precis, så får hon det lugnare med dem ute i stugan utan smällare och raketer. Hon är så fruktansvärt skotträdd stackarn. Så tänk er för vart ni smäller av era raketer. Det finns djur som hyperventilerar av rädsla och har de svagt hjärta kan de till och med dö. Fruktansvärt att de ska behöva lida!
Till er djurägare så finns det lugnande tabletter att köpa hos veterinären. Vissa vill göra en liten undersökning, andra säljer ändå. Nozinan heter de.

 Mina jul och nyårsnaglar
Tänk på mig som är så väldigt skotträdd...

Ikväll tar vi med lilla Anton på hockey. Mysigt! Så önskar jag er alla ett riktigt Gott nytt år!

2 kommentarer:

Lia sa...

Finaste lilla Nova!
Hoppas att det har gått bra med alla vovvar och att ni har haft en härlig kväll. Vi har bara varit hemma. Första nyåret som jag gått hemma helt osminkad och tillfixad tror jag, nånsin! Haha! Men det är liksom inte läge för att piffa till sig nu, med mitt tillstånd. Det tar vi igen nästa år..! ;)

Tolvslaget tillbringade vi i bilen och trots att vi åkte med radion på så höll Charlie på att gå sönder av rädsla! Men det släppte så fort det slutade glittra på himlen. Nu mår han bra igen. Lillhjärtat.

Ha det gott!
Vi hörs!
Kram Lia

Linda - Nagelteknolog sa...

Stackars Charlie, jag hade kunnat komma förbi med en tablett till honom...Tänkte inte på det. Omman ändå kunde förklara för dem...
Kram!