måndag 27 februari 2012

Typiskt

Vi hade planerat en mysig söndag tillsammans med familjen Ek idag. Hade sett fram emot det! Men i morse när jag vaknade var det svårt att svälja, tänkte först att det kanske försvinner. Men under dagen kändes det mer och mer som en förkyldning, så vi avbokade. Vill inte gärna smitta familjen, framför allt inte bebisen. Så typiskt när man har lyckats boka in en dag som passar alla, men  nej.... Nu är jag rädd att bli sängliggandes i veckan, vilken jag absolut inte har tid med. Varför just nu?!
Druckit te, whisky och ätit glass ikväll och hållit mig varm med filtar och vetekudde. Hoppas det stannar här, då kan jag leva med det tills det går över. Vad har ni för knep mot halsont och förkyldning?


Värmeljus i massor värmer upp vårt lilla hus - och mig som är sjuk.

1 kommentar:

Lia sa...

Ja det är förjävligt! Men vi ska nog få till det.

Krya på dig!
Puss!
Lia