måndag 21 maj 2012

Måndag morgon

Vilken varm och skön helg det har varit och vad grönt det har blivit. Jag har låtit tvättmaskinen gå varm, det är perfekt att kunna hänga tvätten ute. Den torkar fort, luktar gott och slät och fin blir den. Vi har också pysslat hemma, äntligen hittade vi en bra förvaringslåda till altanen att förvara dynor och annat smått och gott i. Vi hittade också passande dynor till så det går även att sitta på den.

Idag ska jag och mormor och åka och leta lite mer blommor. Jag köpte en uppsättning på Plantagen, inte en enda är vid liv. Otroligt dåligt kvalitè måste jag säga. Har köpt på mig lite nya på olika ställen och de ser ut att må bra än så länge. Hittade bland annat gammelrosa panseer på Ica maxi av alla ställen. Gammelrosa blommor är min favorit att sätta ute, tillsammans med vita. Hoppas hitta fler idag.

Ingen leveransinformation ännu om min nya uv-lampa. Förstår inte varför det tar sån tid. Det måste vara för att det har varit röd dag och klämdag. Tråkigt att avboka kunder och nu börjar det bli några som ska ha fina naglar till bal och studenten, så det är dags för lampan att komma.

Både Alva och Nova har börjat löpa och Colin börjar bli lite gnällig, så snart får han flytta hem till mormor och morfar tills löpen är över. Jag gör inget försök att para Nova den här gången. Jag får acceptera att det blir inga valpar på henne. Hon börjar bli för gammal för att få första kullen och hon har ju problem med vikten, så det är nog inte så bra för henne att vara dräktig. Jag får skaffa mig en till tik och ta valpar på när Colin börjar bli gammal och när bebisen blivit större. Även om det känns lite trist, längtar väldigt mycket efter en valpkull.




Inga kommentarer: