tisdag 1 maj 2012

1 Maj

Hoppas ni alla hade en trevlig valborg. Vi grillade med ett par vänner. Vi gjorde kväll ganska tidigt, jag orkar ju inte så länge. Även om åksjuketabletterna fungerar väldigt bra på mig så finns den ständiga tröttheten kvar. Vi tänkte ta oss till kasen här i närheten, men då drog ett jäkla fyrverkeri igång och hundarna - framförallt Nova blev stressad och orolig, så vi blev kvar hemma. 

Vaknade tidigt idag av strålande solsken, ville kasta mig i bilen för att åka och köpa planteringsjord och blommor på en gång, men tog tag i skolböckerna först. Nu har jag suttit hela morgonen och ska nu ta en paus för att leta penseer och jord.

Tydlig och fin regnbåge här om dagen.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Hej Linda :)

Jag känner igen mig där med att känna mig som världens tråkigaste. Jag orkade inte ens se en film med min sambo. Sov och kräktes de första månaderna bara.

Jag trodde aldrig jag skulle känna mig bättre! Flest kändes det mest som fjärilar eller fiskar i magen. Men vid vecka 19 fick jag de första dunsar/sparkar. Det var det häftigaste jag upplevt. Känna sin lilla bebis i magen. Sen i andra trimestern mådde jag som bäst, fast jag hade ont och fortfarande trött. Men nu känner man sig mest klumpig ;)

Mitt bästa tips är att lyssna på din kropp och vila mycket nu när du mår dåligt.

Lisa sa...

Sen kan det vara så att du måste äta järntabletter, men det ser din barnmorska efter dina kontroller :)

Lycka till kram