fredag 27 april 2012

Illamående

När jag vaknar på morgonen mår jag för det mesta jätte bra. Men sen går det bara utför under dagen och på kvällen är det fruktansvärt jobbigt. Så här har det varit i några veckor nu. Det är jobbigt när jag är hungrig hela tiden, men på kvällen går det bara inte att äta. Jag har även börjat vakna på nätterna av illamåendet och att magen skriker av hunger, men tanken på att ens dricka vatten... Tomas överraskade igår med att ha bokat bord på Kalles (min favorit restaurang här i stan) eftersom vi på tisdag har varit förlovade i 2 år. Var jättesugen på mat på vägen dit, men när vi fick in maten gick det pinsamt dåligt att äta. Vad jobbigt det är när man vet att maten är jätte god egentligen, men den går bara inte ner.

Jag har läst att många tar åksjuketabletter och för en del har dom varit till stor hjälp. Idag blir det raka vägen till apoteket. Någon annan som testat? Kanske kommer det gå bättre för mig att åka bil också, för det har också blivit en jobbig grej under graviditeten. Knappt så jag kan köra själv...

Ja, allt det här är det ju verkligen värt så länge allt står rätt till med den lilla i magen. Det sägs ju att det kommer gå över.

Nu ska jag koncentrera mig på skolarbetet innan jag gör helg. Det bli lite mys ute i stugan innan sista april, då vi ännu inte har planerat någonting.

Hoppas ni alla får en trevlig valborg!

3 kommentarer:

Lia sa...

Ja det är riktigt drygt att må illa. Jag minns det som igår! (är ju heller inte längesen). Jag vaknade alltid hungrig. åt frukost. Framåt lunch var det riktigt jobbigt minns jag. På eftermiddagen ville jag mest dö. ;o) På kvällen gick det över för mig. Då kunde jag äta minns jag.
Det är skönt att det är över. Nu dröjer det ett par år tills det är dags för nästa! ;o)

Kram Lia

Lisa sa...

Jag hade ett hemskt illamående, orkade inte ens vara uppe om dagarna. Jag kunde inte se eller lukta på mat. Tröttheten var hemsk!
Åksjuke tablett hjälpte inte på mig, provade till och med ett armband på Apoteket.

Nu mår jag som tur bättre, lite iaf ;) jag har blivit av med illamåendet. Men tröttheten håller i sig.

Lisa sa...

Men det blir bättre, vänta bara tills du känner av din lilla bebis :)) det bästa jag varit med om än så länge, att få känna sin bebis i magen.

Lycka till :)

Kram