tisdag 22 november 2011

Favoriter

Tanken med det här inlägget från början var att lägga in en till minne av -bild på min lillasyster. På lördag skulle hon ha fyllt år. Hon föddes den 26 November 1987. En rödlätt supersöt liten bebis som dessutom höll på att bli förväxlad på bb. När barnmorskan kom och lämnade henne till mamma samma dag som de skulle få åka hem så reagerade mamma och sa att det här är inte mitt barn. Barnmorskan tyckte väl att mamma var knäpp, men mamma var envis. Jag minns inte historien i detalj, men det visade sig i alla fall att mamma hade rätt och de fick med sig SIN bebis hem. Hur som helst så kom jag inte så långt i arkivet när jag letade foton. Min syster dog av en mycket ovanlig sjukdom, som man inte visste mycket om på den tiden och det är en helt annan historia. Hittade några andra foton som betyder otroligt mycket för mig, så får jag leta vidare i veckan när jag får tid och göra ett till inlägg. Istället får ni se bilder på mig som ganska färsk bebis tillsammans med min pappa, som tyvärr inte heller är i livet idag.

 Min och pappas favoritplats hemma. Vid stereoanläggningen. Inte undra på att jag alltid älskat musik, precis som pappa gjorde och som min lillebror gör, som dessutom fick en otrolig talang när det gäller att sjunga och spela gitarr.

En rätt färsk Linda. Föddes med massor med svart hår, lik pappa.

1 kommentar: