torsdag 17 november 2011

Veckorna bara flyger iväg och just den här veckan känns det ungefär som att jag öppnade skolarbetet i måndags och ikväll stängde jag igen böckerna och då var det helt plötsligt torsdag. Men jag har faktiskt gjort en del annat på sidan också. Även om jag sitter med en bokanalys som ni kanske förstår ska just analyseras in i minsta detalj och det tar sin lilla tid. Jag ångrar dessutom valet av bok för den var vissa stunder väldigt surrig - en massa babbel om ingenting och andra stunden otroligt deprimerande. Hade jag vetat att den skulle analyseras så här noggrant hade det blivit en annan, men nu är skadan redan skedd och jag vill bara få den ur världen med ett godkänt.
Har rensat hjärnan och hämtat ny energi genom flera promenader. Har försökt att gå i alla fall två gånger per dag. Vi har ju ett sånt härligt väder. Hundarna får följa med. Jag försöker gå raska promenader så det biter lite och det är imponerande hur duktiga dom små är att hänga på i mitt tempo. Även om jag får offra en del stopp för att det ska luktas och markeras. Det har också blivit ett par nagelkunder, vilket är perfekt. Jag får vara lite social med trevliga tjejer/vänner, göra det jag tycker är roligt och koppla ifrån skolarbete och lite annat.

Det kan kännas så tungt med måndagar och ny vecka, men det är nästa lite skrämmande hur fort tiden går. Nästan så jag vill bromsa den lite istället. Nu jag gör helg, vet inte riktigt vad den kommer bjuda på, men jag gissar på en massa mys och god mat. Då är jag nöjd.

Inga kommentarer: