måndag 7 november 2011

Idolsurr

På fredag besöker Idolerna Läkerol arena och vi är lite sugna på att gå dit. Vi bor ju ändå så pass nära, så varför inte ha fredagsmyset där? I år har det tagit lång tid innan Idolerna har börjat "leverera" och det har också känts lite väl mycket barn-tv denna säsong. Antagligen p.ga deltagarnas unga åldrar. Jag är fortfarande sur för att den engelska snubben inte gick vidare. Hur härlig var inte han med sin gitarr och flaskbottnar till glasögon? Men de senaste tre gångerna har flera av dem imponerat och de har onekligen vuxit! Jag hade otrolig svårt för Robin till en början, förlåt Robin, men jag ville bara att pojken skulle åka ur tävlingen. Men så för tre veckor sedan sjöng han Beyoncès Halo och det var bara att erkänna att han var grym! Efter det har han fortsatt att göra bra låtval och dessutom gjort sig av med den hemska frisyren! Däremot förstår jag inte varför Alexander Bard är så j*vla fixerad vid hans kläder gång efter gång? Det finns andra deltagare som fått värre styling än vad han har fått. Ta Linni t.ex. Vad var det med kepsen, den röda skjortan och flugan då hon åkte ur tävlingen? Hon liknade mer en Legogubbe än en artist och hennes röst är jobbig att lyssna på.
Moa har varit min favorit sedan audition. Moa med sin behagliga röst, dessutom är hon så cool-lugn och lite småsöt tillsammans med sina dreads, glesa tänder och fina ansiktsdrag. Det är väl ingen tvekan om att skivbolagen vill "signa" henne efter att han hört hennes låt When i held ya.



Amanda Persson är också en favorit. Hon är söt, hon verkar väldigt mogen för sin ålder och hon har ju absolut inte utseendet emot sig. Hon har en fantastisk röst och jag tycker att oavsett låtval så gör hon dem till sina egna och det är synd att hon verkar få så lite röster eftersom hon så många gånger har varit nära att åka ur tävlingen.
Idol var några strån vassare förra säsongen. Det var verkligen starka kontraster mellan deltagarna och som de levererade! Men vart tog de vägen sedan? Jag hoppas att de återuppstår för jag vill höra mer i från förra årets deltagare och än är ju inte idol slut för i år, så förhoppningsvis blir det mer och ännu bättre show, för de har en del att ta efter.

3 kommentarer:

Lia sa...

Jag har slopat Idol totalt den här säsongen. Ingen stjärnstatus alls i år om du frågar mig. Tycker talangjakten på Köpis håller samma nivå som Idoltävlingen i år.

Saknar tyvärr Andreas Karlsson och Peter Jihde alldeles för mycket. Jag tror faktiskt inte att jag kommer att följa Idoltävlingen på samma sätt i framtiden heller. Det bästa är tyvärr förbi för min del.

Ungdomarna är duktiga, absolut. men inget i min smak. Jag vill ha mer karaktär, och det är dom för unga för att leverera.

Kram Lia

Anonym sa...

Nog är det varning för barntv allt och visst fanns det äldre talanger att ta med i tävlingen. Håller med. Vid programstarten kände jag inte längtan till idol på fredagarna och valde en annan tv kanal. Nu är jag tillbaka på tv4 igen då det blivit en smula bättre och jag tycker för mycket om musik för att låta bli. Ha så kul på fredag, kramar Ida

Linda - Nagelteknolog sa...

Lia: Kände så i början, men nu är det bättre =)
Ida: Exakt! Tack, jag hoppas att vi kommer gå.