söndag 28 november 2010

Dagens Maradona



På fredagen packade vi in oss i bilen och körde i snöstormen hem till mamma som bor några mil från mig. Sista två milen körde jag i 30 km/h. Bilköer och snön som yrde runt. Noll sikt. Funderade vad man gett sig in i, men fram kom vi som tur var.
Hade mysigt till Idol, sov sedan på en luftmadrass tillsammans med hundarna. Skönare har man ju sovit. Vaknade klockan 5 på morgonen av hur jag kände hur höften tog i golvet, inte så mycket luft kvar.
På lördagen snöade det fortfarande, men vi tog med oss hundarna och åte upp i skogen och pulsade i nysnön. Alva och Colin fick stanna hemma som är extra känsliga. Det var ju dessutom tio minusgrader.
Mamma och jag har ju lite olika storlekar på våra hundar. Hon har tre Leonberger och jag då med mina fyra små chihuahuaor. Men det fungerar.
Maradona skuttade och for runt i nysnön och Nova plogade sig fram hon med. Men efter en stund blev det kallt och jobbigt, så då fick vi turas om att bära dom små tröttisarna.

Inga kommentarer: