måndag 8 november 2010

Monday morning

Vaknade med ett ryck imorse (ca 6.30) av att sambon jobbtelefon ringde. I vanliga fall hade jag blivit sur eftersom jag hade kunnat sova en halvtimme till innan min klocka ringde. Otroligt nog kändes det helt ok idag och jag laddade mentalt för en morgonpromenad i spåret med hundarna. Riktigt laddad faktiskt!
När vi sträckt på oss och tog oss ut så var det ju skitkallt! Colin gick tre meter sen kunde han knappt andas. Ovan med kylan. Ni som har eller har träffat en chihuahua någon gång vet att dom kan få såkallade bakåtvända nysningar. Underliga ljud som dom gör med näsan, typ...Kan också tillägga att denna lilla ras har dålig blodcirkulation i sina ben, ja ni fattar att dom står som stela statyer efter några minuter i minusgrader...
Hur som helst så blev det ingen runda i spåret då hundarna inte var sugna på en längre morgonpromenad. Jag insåg också att det skulle ta ca 10-15 minter extra denna morgon att skrapa rutorna på bilen. Japp, nu börjas det.
Tackar mig själv för en extra lång frukost, eller ja, jag behövde inte stressa i mig min rostade smörgås med marmelad samtidigt som jag plattade håret....

1 kommentar:

Diva´s svartvita kennel sa...

Jag vet precis hur det är med fryslortar;) Men jag har även dom som kan vara ute i snöstorm o svinkallt. Kram Sussi o Diva