tisdag 30 november 2010

Failed

Var lite för självsäker när det gällde provet, antagligen därför jag var så öppen med att berätta när jag skulle göra det också. Tänkte inte på hur trist det är att behöva tala om att man kuggade när alla frågar hur det gick.
Så nej, jag klarade det inte. Konstigt nog. Rent slarv och föör mycket prat. Underbart att träffa en vän jag inte träffat sen i somras - mycket att ta igen. Under provets gång så påpekade min lärare med glimten i ögat att ett litet tips är att prata mindre. Så jag vet inte om jag ska skylla på det. Min lärare var övertygad om att det var anledningen. Hon sa Linda jag vet ju hur snygga naglar du gör, det var därför jag sa att du kunde göra provet. Du kan ju det här.
Jag deppar inte för det. Jag fick träffa en vän jag inte sett på länge, naglarna blev supersnygga, bara det att jag missat att det hamnat lite gelè på sidan om på fingrarna. Töntigt? Nej det ska vara perfekt. Jag håller med. Jag lärde mig något nytt och min vän blev jätte nöjd och det är ju huvudsaken.

På fredag kör vi dekorationsdag på salongen igen med tema vinter. Längtar efter att få suga åt mig ny inspiration inför alla jul och nyårs naglar som ska göras.

 

7 kommentarer:

Lia sa...

"På´t igen" så att säga!
Det klarar du galant!

Ibland behöver man en liten väckarklocka bara. Det tyder ju egentligen på vilken BRA lärare du har och hur seriös hon verkligen är med sin verksamhet. Respekt!


Lycka till, till nästa gång.
Kram Lia

Linda - Nagelteknolog sa...

Ja hon är ett riktigt proffs och det är så kul att ha fått lära sig av henne.

Kram!

Malin sa...

Äsch då de är sånt som händer, de gjorde jag också :) Nya tag igen bara och sträck på ryggen :)

SOFIE sa...

Ja du är ju grym gumman! Så det var ju bara typiskt!!!
Ja gud vad roligt vi måste absolut träffas och mysa innan jul!! Vi kan ju närsomhelst ;) Pusspuss hjärtat!

Anonym sa...

Det finns alltid en mening med allt här i livet och det var väl så att du skulle lära dig något av det här (som du skrev).. Du kommer alltså bli ännu bättre med det här i bakfickan...

Lycka till stumpan =)
//Heidi

Linda - Nagelteknolog sa...

Tack alla! Kramar till er <3

johanna sa...

Äschdå, så duktig som du är så är ett sånt simpelt "fel" enkelt att rätta till nästa gång =)